Hi everybody,
my real name is Sergio and I'm from Italy.
I am class '67, have a wife and 2 small great sons.
I'm both a Lego and a computer fan, so I mixed these two ingredients and build a program to let users build their own LEGO creation using the PC, and the result seems very appreciated: I'm the author of SR 3D Builder software
I start programming my application in early 2000, when I was just married and have not much time to play anymore. First I try some other Lego software like MLCad, lDraw but they just let you place parts near other parts, just a rough preview with no connections between parts and no animation if not using external program. So I try create something by myself that meets my requirements. The basic objectives where:
- Good 3D graphics (LDView was my image quality reference)
- High rendering speed (again LDView was my reference)
- Easy enough to use (probably from 6-8 year over)
- Compatible with existing models created with MLCad
- Able to create REAL, SOLID Model
The application has been fully rewritten 3 times before getting published and the final (for now) result can be seen at
http:\\staff.polito.it\sergio.reano
Most of the user interface has been written following user hints and requests. I know that is a bit difficult to use than LegoDigitalDesigner, but the its flexibility has no equals (IMPO).
Release after release SR 3D Builder keep growing and get rich of functionality. Actually still in developing so check for new releases...
I know that playing with real Lego gives a higher grade of satisfaction than a simulation with the PC, but using my software is better than nothing at all, and is by far much less expensive than real Lego

About my preferred LEGO themes, first is Technics, even if many of the latest City and Creator sets are really great
I have been told by Nico that here someone is talking about my program (SR 3D Builder), so here I am.
That's all folks
Enjoy building!!!
Sergio
Salut tout le monde,
Je m'appelle Sergio, et je suis italien.
J'ai 42 ans, une femme et 2 grands garçons.
Je suis fan de Lego mais aussi d'informatique. Alors j'ai mixé ces 2 passions pour développer qui permet de créer ses créations Lego sur PC, et le résultat semble très apprécié : je suis l'auteur du soft SR 3D Builder.
J'ai commencé à programmer le soft en 2000, juste arpès m'être marié, et alors que je n'avais plus tellement le temps de jouer. D'abord, j'ai essayé d'autres softs Lego comme MLCAD, LDraw, mais ils nécessitent juste de placer les pièces les unes à côtés des autres. La construction n'est pas très instinctive, il n'y a pas de connexions entre les pièces, ni d'animation sans utiliser un autre soft. Donc j'ai créé mon propre soft, avec mes exigences. Les objectifs de bases sont :
- jolie modélisation 3D (LDView était ma référence pour la qualité des images)
- vitesse de rendu élevée (LDView était ma référence)
- Facilité d'accès (pour des enfants de 6 à 8 ans)
- Compatible avec les modèles déjà créés sous MLCAD
- rendre possible la création de vrais modèles en briques, à partir des travaux faits sur le soft
Le soft a été réécrit intégralement 3 fois avant de publier la version finale (finale jusqu'à maintenant). Pour voir le resultat : http:\\staff.polito.it\sergio.reano
L'interface utilisateur a été faite en suivant les astuces et demandes des utilisateurs. Je sais qu'il est difficile d'utiliser LDD, mais sa souplesse n'a pas d'égal selon moi. Publication après publication, SR 3D Builder grandit et s'enrichit de fonctionnalités. Il est même toujours en développement, donc il y aura de nouvelles publications...
Je suis conscient que jouer avec de vraies briques Lego est plus plaisant, mais utiliser mon soft est mieux que rien et surtout bien moins cher que de vraies briques Lego.

Concernant mes thèmes préférés, mon premier c'est le thème Technic. Je trouve également super les derniers sets City et Creator.
Nico m'a dit qu'ici vous parliez de mon soft. C'est pourquoi je suis venu.
Voilà tout.
Bonne construction !!
Sergio